Halaman

Followers

Monday, October 24, 2011

:: tersirat dan tersurat ::



:: kenapa ::
:: aku mesti ketahui benda yang tak sepatutnya aku tahu ::
:: kenapa ::
:: aku yang mesti ketahui segala-galanya ::
:: kenapa ::
:: aku mesti nampak benda yang orang lain tak nampak ::
::kenapa ::
:: mesti aku yang perlu merasa sedih sebegini ::
:: adakah ini semua petunjuk ::
:: kepada sesuatu yang aku tidak tahu selama ini ::
:: segala kesedihan tertutup disebalik senyuman itu ::
::segala masalah tertutup disebalik gurau senda itu ::
:: tapi kenapa ::
:: mesti aku yang pertama melihat segala kesedihan yang tersembunyi itu ::
:: mampukah aku melawan rasa sedih disebalik kesedihan yang aku ketahui ::
:: mampukah aku utk behadapan dengan semua kebarangkalian yang akan terjadi ::

::; aku hanya mampu berdoa dan terus berdoa ::

No comments:

Post a Comment