Halaman

Followers

Sunday, July 31, 2011

::ragam manusia ::

:: rambut sama hitam ::
:: hati lain2 ::
:: ini kan pulak skang ni manusie rambot pon dah mcm2 warna ::
:: inikan pulak hati die kan ::
:: just ape yg boleh aku katekan ::

:: kadang-kadang aku rasa kelakar tengok ragam manusia ::
:: manusia yg tak pernah puas ::
:: manusia yg tak pernah bersyukur ::
:: manusia yg ta tahu na berfikir mane buruk mane baik ::
:: manusie yg penuh dengan hasad dengki ::
:: manusia yg berfikiran cetek ::
:: manusia yg penuh dengan tipu muslihat ::
:: manusia yg berpura-pura ::

:: manusia . manusia . manusia ::
 :: banyak ragamnya ::

:: cube untuk menyesuaikan diri ::
:: dengan ragam2 manusie ni :: 

:: agar aku tak mudah melatah ::
:: dan berfikir sebelum bertindak melakukan sesuatu ::
::berfikir pakai otak bukan lutut ::
:: jangan smpai org kate kite tak de otak :: 


Friday, July 29, 2011

:: three words . i love you ::

video

:: DIRIMU SATU - UNGU ::
 
:: i just love you::
:: n i do love you ::
:: dis song for u n only u dear ::

 
:: i don't know what to say ::
:: i only know that ILOVEYOU ::
:: fullstop::

Wednesday, July 27, 2011

:: durian day ::

:: hari durian ::
:: minggu durian ::
:: bulan durian ::

:: rasenye hari ni da kali ke 4 aku makan durian dlm bulan ni ::
:: hahaha gile kan ::
:: hari ni disebabkan kelas abis awal aku ta taw na buat ape ::
:: jam 12.30 pm da abis n sambung jam 2.30pm  ::
:: aku pulak tak rase lapar nasik tyme ni ::
:: then si amoi ajak mkn durian ::
:: uh...ak on je ::
:: then ckp kat die xkn na mkn bedue je kan ::
:: so ak risik2 la dkat ili mane taw die nak ::
:: positif !!!! ::
:: ili kate nak ::
:: so kami mulakan pencarian kami dkt taman midah ::
:: sedey gile bile tak de ::
:: xpe.....::
:: teroskan pencarian dekat pemaisuri last2 ade ::
:: hooooyeaaaahh!!!! ::
:: 5 bijik rm10 ::
:: kami share2 bli ::
:: then ape lagi kami cepat2 balik maktab na cari port bestnye na mkn ::
:: jam pon mase tu baru kol 1.30 ptg ::
:: so ade sejam be4 klas ::
:: kami pili tpt paling dekat dgn klas iaitu kat ASTAKA ::
:: hahaha tyme2 ujan kami da tak kire basah ke ape ke ::
:: yg penting kami kusyuk menikmati KEINDAHAN durian ::




:: si ili sgt teruje dgn durian die ::
:: hahahahaha...!!!! ::
:: muke paling hodoh dpt di tangkap ::
:: gelak guling2 bile tgok pic si ili ni ::




:: nway ::
:: hari yg sgt best ::
:: mkn tenga hari dgn durian ::
:: then klas pj masing2 mcm org xbetol ::
:: panas plus penin pale ::
:: so masing2 mabok ::
:: hahahahaha ::
:: yg penting ak hepy hari ni di sebabkan durian 5 bijik ni ::
:: hahahahahaha ::

Monday, July 25, 2011

:: sayang ::

:: hanya mahu kata sayang ::
:: pada dirinya ::

 
:: sampai jemu ::
:: sampai muntah ::
:: sampai pekak ::
:: sebab diri nya yg aku sayang ::
:: pada siapa lagi mahu ku ucap sayang itu selain ibubapaku dan dirinya ::

:: pedulikan semua::
:: hanya aku sayang dia ::
:: sampai aku tak mampu sayang dirinya lagi ::
:: jangan pernah minta aku berhenti tuk sayang dirinya ::
:: kerna itu mustahil bagi aku ::
:: dan aku takkan pernah berhenti untuk sayang dirinya ::

 :: sekian ::

Friday, July 22, 2011

:: rasa itu makin sempurna ::

:: aku tak pernah mintak lebih ::
:: aku tak pernah mintak kesempurnaan ::
:: tapi kau berikan aku lebih ::
:: kau berikan aku kesempurnaan ::
:: KAU BERIKAN AKU RASA SEMPURNA ITU ::

 
::  kau adalah kau ::
:: aku adalah aku ::
:: kita tak sama ::
:: tapi kita ada rasa yg sama ::
:: rasa itu bahagia ::
:: rasa itu suka ::
:: rasa itu sayang ::

:: aku hanya ada kau ::
:: aku tak perlukan yg lain ::
:: aku bercerita bukan utk membangga ::
:: aku bercerita kerna aku hargai diri kau ::

::   begini caraku ::
:: begini la diriku ::
:: menghargai diri kau ::

:: mungkin tak terluah tika bertemu ::
:: hanya terluah di sebalik kata-kataku ::
::  kadang aku bicara ketika ketawa ::
:: kadang aku bicara sambil lewa ::
:: di sebalik ketawa tersembunyi makna ::
:: di sebalik sambil lewa tersimpan segalanya ::

::aku tak pernah menipu ::
:: aku tak pernah membohong ::
:: tentang rasa hati aku ::
:: tentang perasaan aku ::
:: tentang kau ::

:: kerna kau sebahagian dari hidup aku ::
:: hari ini , mungkin juga esok , mungkin juga selamanya ::

:: kerana AKU SAYANGKAN KAU :: 

Thursday, July 21, 2011

:: another day of today :)) ::

:: u make me smile again n again ::
:: "pena mkn tutti frutti??? "::
:: pertanyaan yg di tanya ::
:: of kos la xpena ::
:: "na pegi ke x, na pegi ke x ???" ::
:: satu lagi persoalan ::
:: omg...!!! ::
:: "pegi..."  i said....::
:: suda 2 hari tetanye-tanye pegi mane ::
:: 'tempat ni jau...' u said ::
:: xpe pegi je ::
:: then sampai di sini ::

 :: u r so sweet dear ::
:: i just don't know what to say ::
:: ape yg di buat tak dapat nak di jangka ::
:: and it makes me feel happy ::
:: u r different ::

:: glad 2 have u ::
:: glad 2 be with u ::
:: thank you 4 make me smile day by day ::

Wednesday, July 20, 2011

::sweetness of the day ::

:: day by day ::
:: it feel like a candy ::
:: sweet ::

:: i hope dat the sweetness dat i have ::
:: will remain forever ::
:: feel lucky having u inside of me ::

   
:: u are the sweetness of my day everyday ::

:: seulas bicara ::

:: saya sayang awk ::
:: hari ini ::
:: esok ::
:: hari-hari seterusnya ::


:: awak dan hanya awak ::
:: satu - satunya ::

:: ORG nak ckp ape ::
:: ckp la ::
:: HATI SY MILIK SY HAK SY ::
:: bukan org lain ::
  
:: sekian ::

Tuesday, July 19, 2011

:: nothing will change ::

:: everything clear ::
:: everything dat u say i will keep it in my mind . in my heart ::
:: nothing will change ::
:: u always make me smile ::
:: when i'm with u ::
:: ur act , ur smile , ur laugh ::
:: i love it ::
:: just like i say ::
:: when i say something i really mean it ::
:: i will never play with my words , my heart ::
:: never and ever ::
:: thank you 4 everything my dear ::
:: thank you  making my day become more n more complete ::
:: nothing will change ::
:: thanks 4 today::
:: thanks 4 everyday ::

Sunday, July 17, 2011

:: dis song means lot for me ::

:: talking to the moon ::

I know you’re somewhere out there
Somewhere far away
I want you back
I want you back
My neighbors think
I’m crazy
But they don’t understand
You’re all I have
You’re all I have

At night when the stars
light up my room
I sit by myself
Talking to the Moon
Try to get to You
In hopes you’re on
the other side
Talking to me too
Or am I a fool
who sits alone
Talking to the moon

I’m feeling like I’m famous
The talk of the town
They say
I’ve gone mad
Yeah
I’ve gone mad

But they don’t know
what I know
Cause when the
sun goes down
someone’s talking back
Yeah
They’re talking back

At night when the stars
light up my room
I sit by myself
Talking to the Moon
Try to get to You
In hopes you’re on
the other side
Talking to me too
Or am I a fool
who sits alone
Talking to the moon

Ahh Ahh,
Ahh Ahh,

Do you ever hear me calling?
Cause every night
I’m talking to the moon
Still trying to get to you
In hopes you’re on
the other side
Talking to me too
Or am I a fool
who sits alone
Talking to the moon
I know you’re somewhere out there
Somewhere far away

:: jatohchenta ::

:: omg !!! ::
:: saya jatoh cinta lagi ::
:: MUHAMMAD ADI ILHAM ::
:: saya jatoh cinta dengan insan yang bernama di atas ni ::
:: see............... ::


:: haaa ni lah die ::
:: aduhai... ::
:: geram tengok die sampai rase nak geget2 je die ni ::
:: kalo die patong dah lame kene geget ::
:: hohohoho ::
:: ILOVEYOU ::

:: omg...omg...omg....!!!! ::
:: seee...... ::
:: mcm mane saye tak jatoh cinta sama ini baybee ::
:: \(>.< )/ ::

Saturday, July 16, 2011

:: sista ::

:: hari yang agak penat hari ni ::
:: lagi2 lepas klas PJ wit Mr Ghana ::
:: omg !!! banyak aktiviti buat mse PJ sampai letih 1 bdn ::
:: then bile balik na rest ta bole tido ::
:: orang dalam uma masing2 kua ::
:: tinggal ak dgn wani je ::
:: agak boring ::
:: then nampak my sista on9 ::
:: ape lagi ::
:: ajak hang out ::
:: saje jalan kat 'KOTAK MASA' or TS . hehehe ::
:: jalan sampai lengoh kaki ni ::
:: yeah ::
:: dapat satu baju dr romp from my sista ::
:: dia taw sy suke brg dr romp ::
:: haha sambil bejalan kami begelak ketawa mcm org gila ::



:: harus lah kami perangai mcm ni ::
:: n dapat adeq yg gile layan je akak die kan ::
:: hahahaha ::
:: ok satu je aku xle terima aku kene pakse makan ceklat ::
:: die taw aku tak suke ceklat die pakse ak mkn roti ceklat yg peno dgn ceklat pekat ::
:: demi adeq punye pasal ak makan ::
:: hohoho ::


  :: die dgn ceklat die aku yang jadi mangse ::
:: oh plis no more ceklat la deq ::
:: sangat ta sedap ::
:: oke pas penat wat window soping kami balik ::

:: mau makan bersama incik khaidir ::


:: coz die kate rambot die d kerintingkan ::
:: oke sy sangat ta puas hati ::
:: hahaha ::
:: ta suke kalo beliau punya rambot kerinting ::
:: macam pelik ::
:: sangat xle na bayangkan la ::
:: macam mane die na pakai helmet ::
:: bole ke die pakai helmet ::
:: ta penyek ke kalo die pakai helmet ::
:: hahahaha ::
:: macam2 dipikikan ::
:: lagi la xbole na bayangkan die dan kerinting ::
:: oh ...sangat pelik ::
:: oke sesampai di tpt beliau rambot tu x d kerintingkan ::
:: haaaa . puas hati nyah ::
:: hahahaha ::
:: hanya di potong bg pendek n kemas ::
:: mcm pic kat atas uh ::
:: kan elok da gitu ::
::  then kitorg g diner sesame ::
:: kat kedai makcik excited ::
:: hohoho ::

:: pas lek dr dinner dgn incik khaidir ak bwk si budak kecik ni g downtown ::
:: dah die na sangat g downtown ::
::akak turutkan la ape yg adeq na ::
:: g downtown ak dpt lg satu barang ::
:: beg yg sgt kiut ::
:: coz ak kate na yg kecik die cr yg kecik kat aku ::
:: bagus jugak bawak budak ni sbb die sgt la cerewet n teliti beli barang ::
:: so die yg pili beg uh pas die puas hati ::
:: kaler ?? ::
:: skang ni ak lebi gemar byk barang ak kaler itam sbb senang na pakai dengan ape2 kaler ::

:: ni due bende yg ak dapat dr my sista ::
:: syg die la ketat2 :: 
:: banyak barang yg aku dapat dr budak kecik ni yg ke arah gegurl gtu ::
:: bkn maksud ak ak bukan pompuan ::
:: be4 dis ak xpena pakai hand bag or kua dgn blous2 bagai ::
:: tapi budak kecik ni rajin bg ak baju die yg gegurl2 ::
:: ye le ak lebi suke pakai jeans n tshirt je ::
:: simple n senang ::
::tapi barang yg die bag sumenye swit2 n nice2 belaka ::
:: aku suke n tq ye ida shahirah zamani ::
:: menghepykan kakak kamoo ini hari ini ::

Friday, July 15, 2011

:: setiaphari ::

:: setiap hari melihat ::
:: setiap hari memandang ::
:: setiap hari menjeling ::
:: setiap hari berbicara ::
:: setiap hari berjumpa ::
:: setiap hari mendengar ::
 :: setiap hari bergurau ::
:: setiap hari ketawa ::



:: setiap hari ::
:: pasti akan ada yang istimewa tentang dirinya :: 
:: di mata aku ::


:: hari berganti hari ::
:: bulan berganti bulan ::
:: masa silih berganti ::
:: ak selesa melihat dirinya ::

:: setiap hari >.< ::
 :: pasti akan ada setiap hari itu ::
:: jangan hilang setiap hari itu ::
:: mahukan setiap hari itu ::
:: setiap hari itu bahagia ::



Tuesday, July 12, 2011

:: berakhirsegalanyatentangdia ::


:: GULAHATI ::
:: ye . blog ak atas name GULAHATI ::
:: atas sebab apa ak guna nama GULAHATI ::
:: aku pernah sygkan seseorng ::
:: dan aku panggil dirinya ::
:: GULAHATI ::





:: november 2010 ::
:: ye waktu tu ak ingt lagi aku kenal diri kau ::
:: pertama kali aku kenal kau ::
:: ye. ak tak suke kau . sikit pon tak suke ::
:: tapi aku tak sangke hari demi hari aku rapat dengan kau ::
:: buat kerje dgn kau ::
:: hang out dgn kau ::
:: bile kerje habis aku ingtkan aku dgn kau pun habis mcm tu je ::
:: tapi ak tak sangke plak hubungan kite tak putus mcm tu je ::
:: bile kau rajin dtg ke rumah aku dari jau ::
:: keluarge ak sume kenal kau ::
:: sampaikan ada yg salah faham tentang hubungan ak dengan kau ::
:: ye la. ak baru kenal dgn kau n aku tak mengharap ape2 dr kau ::
:: ye la . mase tu kalo ak xsilap kau ckp ko da clash dgn gf ko ::
:: so aku tak ckp ape2 sbb ak xna masok cmpo dlm hal peribadi kau ::
:: makin hari hubungan ak dgn kau makin rapat ::
:: sayang . terlalu sayang ::
:: tak usah di cakapkan ::
:: hati aku luluh saat kau ckp kau dah berbaik dgn gf kau ::
:: mase kau ckp dgn aku sebelum ni kau cume ada masalah dgn die ::
:: hati aku mase tu ::
:: ak ta tahu ape patot cakap tika itu . masa tu JANUARI 2011 ::
:: aku takkan pernah lupa ::
:: aku cuba menjauh dari hidup kau ::
:: tapi makin ak jauh . makin kau dekat ::
:: pernah ak tanya diri kau 'kenapa sayangkan diri aku' ::
:: jawapan kau 'kau tak tahu mcmmana kau syg ak, bile kau syg ak n kenapa kau syg ak' ::
:: APRIL 2011 kau cakap kau bahagia bila dengan aku ::
:: tapi kau tahu tak perasaan aku masa tu ::
:: saket ::
:: sebab. kau bahagia dengan aku tapi kau ada dia ::
:: kau mahu aku dan kau mahu dia ::
:: aku tak mahu macam tu ::
:: kalau boleh aku mahu kau milik ak seorang ::
:: tapi ak tak sejahat tu ::
:: kau kenal diri dia dulu dari aku ::
:: jadi aku tak patot ada dalam diri kau ::
:: aku tak patot ada rasa sayang tu dlm diri aku utk kau ::
:: MEI 2011 ::
:: kehidupan kau bermula sebagai seorang guru ::
:: saat tu . aku tahu keadaan akan berubah ::
:: ye. ape yg ak fikirkan terjadi ::
:: nyata ::
:: awal mulenye kerjaya kau sebagai guru kau dah mula sibuk ::
:: ye . aku tak bising sbb ak dah pena lalui saat di tinggalkan mase hidup ak dengan seseorg ::
:: seorang guru juga ::
:: akhirnya saat yg ak takotkan betol2 terjadi ::
:: kau diamkan diri ::
:: kau hilang tanpa berita ::
:: aku taw benda tu akan terjadi ::
:: aku agak kurang bersedia walaupun aku taw bnda tu akan terjadi ::
:: saat tu ak taw ::
:: haruslah aku pergi jauh dari hidup kau ::
:: 11 JULAI 2011 ::
:: kau call aku ::
:: kau cakap kau baru sampai KL ::
:: mase tu ak ta taw ape aku rase ::
:: seronok ke . teruje ke ::

:: kosong ::
:: itu yang aku rasa ::
:: saat aku jumpa kau ::
:: depan mata aku ::
:: ape aku rase hanya lah rasa kekok ::
:: aku rasa ada jurang antara kita ::
:: aku rasa aku dengan kau dah makin jau ::
:: aku rasa janggal dengan kau ::
:: aku rasa kau seperti org yang baru aku kenal ::
:: aku rasa dunia kita berbeza sekali ::
:: kau dan aku seperti due orang yang sangat berbeza :: 
:: kau dengan dunia kau ::
:: aku dengan dunia aku ::


:: saat itu ::
:: hati aku begitu sayu ::
:: aku begitu yakin ::
:: aku mmg patot jauh dari hidup kau ::
:: aku dah bersedia dgn semua tu ::
:: dan aku boleh lalui semua itu ::
:: dan saat tu kali terakhir aku tenung wajah kau ::


:: sampai sini saja tentang semuanya ::
:: kenapa ak bercerita ::
:: kerana die la insan yang pernah menjadi GULAHATI dalam hidup aku ::
:: aku bercerita bukan sebab na burukkan sesiapa ::
:: aku bercerita kerana dia pernah menjadi insan istimewa dalam hidup ak ::
:: kenal dengan diri dia banyak bagi aku kenangan manis ::
:: itu aku takkan lupa ::
:: ak terasa lengkap bila ada die dalam hidup aku ::
:: tapi aku mesti sedar ::
:: tak semua yang aku impikan aku akan dapat tok miliki ::
::hari ini ::
:: aku lepaskan segala2 nya tentang si gulahati daripada diri aku . hidup aku ::
:: yang paling penting ::
:: dari hati aku ::
:: berakhirnya semua ttg GULAHATI dalam hidup aku ::
:: berbulan aku tunggu saat ini ::
:: tapi baru hari ni aku berani untuk luah segalanya ::
:: tanpa was-was ::
:: tanpa rasa ragu - ragu ::
:: aku tenang kini :: 
:: aku tak pernah menyesal kenal dengan diri kau ::
:: sekurang-kurangnya kau pernah rasa bahagia dengan aku dan kau pernah bahagiakan aku :
:: aku bersyukur sbb aku pernah kenal dengan hidup kau ::
:: aku lepaskan segala tentang kau SI GULAHATI ::
:: ASMN ::


:: ikutkan hati ni ::

:: kalo la boleh ::
:: aku just na ade dkt sisi die ::
:: bile die perlukan seseorg dkt sisi die ::
:: bile die perlukan bantuan ::
:: bile die perlukan semangat ::
:: bile die perlukan peneman ::
:: tapi semuanya kalau ::
:: aku tak dapat na buat apa-apa ::
:: kadang-kadang bila dah tak dapat buat apa-apa ak rasa terok sgt ::

Friday, July 8, 2011

:: nothing ::

:: my heart ::
:: your heart :: 



:: people don't know what is in our heart ::
:: what we feel ::
:: what we think ::
:: what we want ::
:: what we need ::
:: what we do ::

:: berikan aku satu peluang ::
:: aku hanya mahu meluangkan masa dengan diri kamu ::
:: aku hanya mahu kan satu hari besama kamu ::
:: aku tak mahu lebih ::
:: aku hanya mahukan sedikit masa kamu bersama aku ::
:: dan aku berjanji ::
:: jika aku di beri peluang itu aku takkan meminta apa-apa lagi dr diri kamu ::
:: aku hanya mahukan sedikit masa daripada kamu ::

Wednesday, July 6, 2011

:: bila rasa kecewa ::

:: macam nak luluh hati ni ::
:: bila tahu kebenaran ::
:: ak terasa diri aku gagal untuk menjadi seorang sahabat yang baik ::
:: bagi seorang sahabat aku ::
:: sedih , kecewa ::
:: hati aku hanya Allah yang tahu ::



:: tak tertahan airmata aku ::
:: tatkala aku mengetahui kebenaran ini ::
:: aku hanya mampu berdiam diri ::
:: aku tak terdaya untuk melakukan apa-apa ::


:: aku cuba menjadi sahabat yang paling baik ::
:: aku cuba menjadi sahabat di kala susah dan senang ::
:: aku cuba menjadi sahabat yang memahami ::
:: aku cuba menjadi sahabat yang melindungi sahabat sendiri ::
:: aku cuba menjadi sahabat yang setia ::
:: tetapi semua itu masih belum cukup ::
:: aku kecewa dengan diriku sendiri ::


:: airmata menemani diri aku tatkala ini ::
:: menangisi kesedihan dalam diri aku ni ::
:: menangisi kekecewaan yang aku rasa kala ini ::
:: hanya kerana seorang sahabat ::

 
:: walau apa pon yang terjadi aku sayang kan kau ::
:: sbb kau sahabat terbaik aku ::
:: sampai aku mati ::
:: terima kasih ::

Tuesday, July 5, 2011

:: selamat datang ke alam dunia ::

:: MUHAMMAD ADI ILHAM BIN HASMEZUL ::
::  4 JULAI 2011 . 6.18 PTG . 3.4 KILO ::

   :: selamat datang ke dalam keluarga zamani sayang ::
:: tarikh ni aku bergelar 'makteh' ::
:: dari jam 2.30 smpai la 6.18ptg kami menunggu si kecil ni kelua ::
:: kami yg dekat luar bedebar2 inikan pulak mamanya yg di dalam ::
:: sume rase lega bila dengar si kecil ni menangis ::
:: cucu pertama dalam keluarga kami ::
:: anak hasil perkahwinan angah n abang ijoy ::
:: insyaallah tahun depan dalam bulan 3 kami akan mendpt sorg lagi ahli baru ::
:: anak hasil perkahwinan along n abg faizal ::
:: tak saba pulak na menunggu si kecil dalam perut along tu ::
:: makin riuh la keluarga kami nanti ::
:: makin bahagia la keluarga kami nanti ::
:: alhamdulillah ::
:: terima kasih Allah atas kebahagian yg telah Kau berikan kepada keluarga aku ::

Sunday, July 3, 2011

:: kalau ::

:: kalau kite sayangkan seseorang tu sayang la dgn sepenoh hati ::
:: jangan sesekali bermain dengan hati ::
:: ungkapan sayang sangat memberi makna yg mendalam ::
:: jgn memberi sebuah harapan dgn ungkapan sayang ::
:: kalau kite rase kite tak mampu nak hulurkan sayang tu ::
:: lebih baik jangan di ucapkan lagi sayang itu ::
:: lebih baik simpan saje perasaan sayang tu ::
:: kalau tak mampu nak beri kasih sayang tu sepenoh hati ::
::sayang itu musnahkan satu perasaan ::
::musnahkan satu hati::
::musnahkan satu kepercayaan::
::musnahkan sebuah pengharapan::

::terasakosonghatiinisaatini::
::terimakasih:: 
::disisih::

:: just..... ::

::  when i hold your hand ::


:: when i'm with you ::
:: i feel safe ::
::  can i hold your hand for the rest of my life ::

:: yesterday ::

Saturday, July 2, 2011

:: sick ::

:: sejuk ::
:: bende yang paling ak ta tahan ::
:: sbb kan telampau sejuk skang bnde yg ak xmoh la ak dapat ::
:: selseme ::
:: ye.mule dgn bersin2 ::



:: skang ni da mule seseme + saket tekak + batok ::
:: bende yg paling ak x suke tige bnde ni la ::
:: sbb ak amik mase yg lame na baik ::
:: ak dah habis jage xmo sakit tapi ape boleh buat ::
:: kalo tuhan da na bg saket ni saket la jugak ::
:: just ak ta tahan saket2 ni ::
:: lagi2 seseme ::
:: tido mlm ak akan teganggu nant ::
:: ak na behadapan dgn org nant ak segan ::
:: ye la kalo da hingus na leleh je kan ::

:: oh jgn la demam ::