Halaman

Followers

Friday, March 9, 2012

:: cuti . aku VS guru ::


:: cuti sekolah bermula ::
:: 10 MAC 2012 ::
:: bermula juga episod baru bagi aku selepas itu ::

:: kenapa ??? ::


:: nampak ??? ::
:: persediaan mengajar 2012 ::
:: ye ::
:: untuk pertama kalinya dalam masa 4 tahun ::

:: bermulanya episod hidup sebagai seorang guru bagi aku ::
:: pada 19 MAC 2012 ::
:: ye . seminggu saje lagi ::

:: bersediakah aku ??? ::
:: bersediakah mental dan fizikal aku ??? ::
:: bersediakah aku berhadapan dengan pelajar ??? ::
:: bersediakah aku untuk MENGAJAR ??? ::

:: itu persoalannya sekarang ::
:: mampukah aku ??? ::
:: adakah pembelajaran aku selama 4 tahun ini berbaloi atau sia2 semata-mata ::

:: semuanya akan terjawab apabila aku menjejakkan kaki aku ::
:: di SK SERDANG ::

:: usah ditanya perasaan aku tika ini ::
:: hampir lebih dari sebulan sebelum aku dah memikirkan segala persoalan ini ::

:: gementar ::
:: takut ::
:: risau ::
:: gelisah ::

:: segala-galanya berada di dalam fikiran aku saat ini ::
:: segala-galanya atas diri aku sendiri ::

:: untuk memastikan segalanya menjadi sesuatu yang berbaloi atau segalanya sia-sia ::

:: SBE @ SCHOOL BASE EXPERIENCE ::
:: selama 4 semester ::
:: hanya pengalaman utk melihat guru mengajar ::
:: adakah pengalaman itu cukup bagi aku ??? ::
:: segalanya masih belum terjawab ::
:: aku hanya menanti tarikh 19 MAC 2012 ::

:: semoga segala urusan dipermudahkan ::
:: semoga aku dapat untuk melakukan apa yg telah aku pelajari ::
:: selama 4 tahun aku di Institut Pendidikan Guru, Kampus Pendidikan Teknik ::

No comments:

Post a Comment