Halaman

Followers

Saturday, August 27, 2011

:: tak pernah terfikir . tak pernah terlintas ::

:: tak pernah aku terfikir ::
:: tak pernah terlintas difikiranku ::

:: dia ::
:: menjadi insan teristimewa dalam hidup aku ::


:: 3 tahun ::
:: aku dan dia hanya insan yg bergelar kawan ::
:: tak pernah terfikir akan mempunyai hubungan seistimewa begini ::
:: gurau senda ::
:: semuanya berlandaskan perhubungan antara seorang kawan dan kawan ::

:: bila dirinya mula mendekati diriku ::
:: aku hanya mendiamkan diri ::
:: jawapan tidak ku beri ::
:: bukan untuk mempermainkan perasaannya ::
:: tapi untuk diriku bersiap sedia ::
:: dengan segala perubahan yg bakal berlaku ::
:: antara aku dan dia ::
:: penerimaan org sekelilingku tentang dirinya ::
:: terutamanya kedua org tuaku ::
:: kerana ::
:: ramai yg di tolak ::
:: ramai yg tak disukai ::

:: adakah hati aku betul2 boleh menerima dirinya ::
:: adakah perkara yang dulu takkan berulang ::
:: banyak yg terlintas di benak fikiranku ::
:: supaya aku tidak membuat keputusan yang silap ::

:: masa yang lamaku ambil ::
:: setelah aku rasa bersedia untuk memberi keputusan ::
:: dugaan datang ::
:: masa tidak mengizinkan aku utk berterus terang ::
:: aku bersabar ::
:: aku menunggu ::
:: walaupun diri itu mendiamkan diri ::
:: dari aku ::
:: menjauh ::
:: dari aku ::
:: aku bersabar ::
:: memberi ruang kepada diri itu ::
:: untuk mencari diri sendiri ::

:: penantianku tidak lah sia-sia ::
:: aku mendapat sinar yg memberi harapan baru kepada diriku ::
:: sinar kegembiraan ::
:: sinar kebahagiaan ::
:: antara aku dan dia ::
:: terkadang terasa pelik ::
:: tak percaya ::
:: insan yang bergelar 'kawan' adalah insan yg teristimewa bg diriku kini ::

:: lebihku bersyukur ::
:: dirinye diterima seisi keluarga ::
:: terutama kedua org tua ku ::
:: itu yg terpenting bagiku ::
:: alhamdulillah ::
:: aku bersyukur ::
:: tiada halangan lagi ::
:: teruskan berkawan walaupun masing2 punya rasa sayang itu ::


::seperti katanya ::
:: cinta tidak punya rasa sayang ::
:: tetapi sayang punya rasa cinta ::


:: aku dan dia ::
:: biarkan perhubungan kita ini berkekalan sebagai kawan ::
:: dan terus berkawan ::
:: andai ada jodoh kita tak ke mana ::
:: percaya pada takdir ::
:: kita hanya mampu merancang ::
:: hanya tuhan yang menentukan segalanya ::


:: terima kasi kerana menjadi seorang kawan yang terbaek bg diri ini ::

No comments:

Post a Comment